روند مهارت آموزی در دانشگاههای کشور باید مورد توجه و بازبینی قرار بگیرد
احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اقدامات برای ارتقای جایگاه صنعت در دانشگاه و برعکس در گفت و گو با خبرنگار آنا گفت: طرحهای متعدد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای ارتقای جایگاه علم در صنعت به تصویب رسیده است. در این طرح بها به جهش شرکتهای دانش بنیان و ساز و کارها در این طرح اندیشیده شده است.
او افزود: برای پیوند صنعت و دانشگاه باید در سیستم آموزشی کشور بازنگری شود. از سوی دیگر در دانشگاههای کشور هم آموزش مهارتی مورد توجه قرار بگیرد.
حسین فلاحی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مساله مهارت آموزی مورد تاکید بوده است، ادامه داد: بر این اساس قرار بود ۵۰ درصد آموزشها به شکل مهارتی باشد. در این فرصت ارتباط بین صنعت و دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای باید مورد توجه قرار میگرفت. این در حالی است که هم اکنون سهم مهارت آموزی در آموزش حتی به ۴۰ درصد هم نرسیده است. در برنامهها و شیوعهای آموزشی باید بازنگری شود.
او با بیان اینکه مهارت آموزی در ارتقای کیفیت آموزشی از اهمیت بسزایی برخوردار است تاکید کرد: دانشگاه پایه پیشرفت صنعتی در کشور محسوب میشود. در این زمینه باید بیش از پیش نسبت به تحقق این مهم اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داد.
انتهای پیام/